KATEKETIKAI TÉMÁK, SEGÉDÖTLETEK
(Általános iskola felső tagozata számára)1. A NYÁR GYÜMÖLCSEI Az együttlétet csendes imádsággal kezdjük. Mindenki gondolja végig magában mi minden történt vele a nyáron. Ezekért egyenként hangosan is adjanak hálát.
Ebben a hangulatban mindenki mesélje el, hogy mivel gazdagodott a szünidő alatt. (Nagyon fontos, hogy ne eseményeket, élményeket meséljenek, hanem el tudjanak ezektől vonatkoztatni!) Végül közös imádságban, mindenki a mellette levőért adjon hálát; mindazokért a dolgokért, amivel rajta keresztül Isten tovább gazdagítja a közösséget.
2. A NYÁR A PIHENÉS IDEJE? (közös lelkiismeret vizsgálat) Beszéljük meg, hogy ki mit ért pihenés alatt. Pihenés-e, ha valaki napokig lustálkodik? Belefér-e a pihenésbe valamilyen tevékenység? Illetve állhat-e a pihenés folyamatos tevékenységből? Gondoljunk vissza az elmúlt nyárra. Mitől volt gazdag? A táborok egymást érő folyamától? Egyáltalán fel tudtuk-e fogni gazdagságát? A templomban soha sincs nyári szünet. Mi tartottunk-e "szünetet" a vasárnapi szentmisékben? Ha "átrohantuk" a nyarat, adjunk hálát az Úrnak, hogy ehhez is erőt adott. Ha a tettvágy miatt Ő háttérbe szorult kérjünk ezért bocsánatot.
Akármit tettünk is, Isten mindig gazdagítani akar bennünket. Szánjon mindenki időt arra, hogy úgy nézze végig nyári képeit, gondolja végig emlékeit, hogy fel tudja ismerni benne Isten ajándékát.
3. ELCSENDESEDÉS Nézzünk a gyerekekkel képeket a nyári és az őszi erdőről. Próbáljuk elképzelni, hogy milyen ezeknek az erdőknek a hangja. Beszéljük meg, hogy a természetnek is szüksége van a pihenésre. Keressünk a Bibliából olyan részeket, amikor Jézus félrevonul, pihen. Figyeljük meg, hogy ezekben a leírásokban sem tétlen Jézus. Legtöbbször ilyenkor imádkozik, ilyenkor ad hálát Istennek. Mindenki gondolja végig, hogy mennyi időt képes félretenni a napjából a csendnek. Beszéljen meg a csoport közösen egy időszakot, hogy naponta mennyi időt próbál csendesen tölteni. Egy hét múlva beszéljék meg ezzel kapcsolatos élményeiket.