KATEKETIKAI TÉMÁK, SEGÉDÖTLETEK
(Általános iskola alsós tagozata számára)
1. UGRÓISKOLA VESZÉLYEKKEL
Lehet táborban is játszani. Cél: a tízparancsolat gyakorlása. Eszköz: kréta, kis kavicsok.
Beszélgessünk: Mi nehezíti a zarándokok útját az Atya felé?
A játék menete: felrajzoljuk a szokásos ugróiskola nyolc kockáját. Beleírjuk 1-8-ig a számokat. Jelentése: minden szám az azonos számú parancsolatot jelenti. Kezdődhet a játék! /Egy-egy felrajzolt ugróiskolánál 3-4 gyerek játsszon. / A gyerekek sorba dobnak a kavicsukkal. Ha az első játékos beletalál az első kockába 3 dobásból, akkor kijárhatják az iskolát és mehet tovább a második akadályt venni stb. Kitartott a jó mellett! Aki beletalál a kockába a kavicsával, leküzdötte az adott parancs elleni kísértést! Mi is az? Akinek nem sikerült elcsábította valami. Mi is az?
2. SEGÍTSÉG! - SEGÍTSEK? - SEGÍTEK!
Eszköz: rajzlapok, színes ceruzák. Feladat: Rajzoljátok le, hogy mitől féltek! / Segítség! /
Beszélgessünk: /4-6 gyerek az ideális egy-egy csoportban, plusz egy felnőtt, aki odafigyeléssel irányít, segít! / Meséljétek el sorban, hogy mit rajzoltatok. Figyeljetek szeretettel arra aki mesél, mert a bizalmába fogad minket azzal, hogy elmondja. Segítsetek neki leküzdeni a félelmét. / Segítsek? /
Megoldás: Keressetek az Újszövetségben olyan helyet, ahol Jézus azt mondja, hogy ne féljetek! Mit gondoltok hányszor mondja Jézus? 365-ször. Vajon miért? / Segítek! /
3. AKADÁLYVERSENY
Készítsünk a gyerekeknek akadályversenyt, amiben most a következőkre ügyeljünk:
- A csapatok összeállításánál törekedjünk arra, hogy különböző adottságú gyerekek kerüljenek össze. Legyenek köztük olyan is, akikről a tábor során azt vettük észre, hogy gyakran nem értenek egyet egymással.
- Az útvonal kijelölésénél törekedjünk arra, hogy legyenek benne olyan nehézségek, amit a gyerekek csak együtt képesek legyőzni. Lehet benne olyan rész is, amiről tudjuk, hogy van aki fél tőle, (pl. csalános helyen átjutás...), de abban is biztosak vagyunk, hogy a társak között van, aki ügyesen megoldja az adott problémát. Igyekezzünk "kísértéseket" is elhelyezni, (pl. elvezetni az útvonalat egy cukrászda mellett, mikor csak együtt szoktunk fagyizni...)
- Az utolsó állomásnál a gyerekek feladata az legyen, hogy közösen gyűjtsék össze, mi nehezítette, mi segítette őket az út során. Ezeket később, mikor már mindenki összegyűlt beszéljük meg, és húzzunk párhuzamot mindennapi életünkkel.