KATEKETIKAI TÉMÁK, SEGÉDÖTLETEK
(Általános iskola felső tagozata számára)

 

1. VENDÉGSÉG VOLT NÁLUNK!

A játék Isten Országának megélésére akar rávezetni. A játék menete: Kinél volt vendégség pl. karácsonykor? Néhányan meséljék el. (Majd kiválasztunk a történetek közül egyet, lehetőleg, ahol apuka is volt és rokonok mentek látogatóba.) Válasszanak ki egy házigazdát, a családtagokat és a vendégeket, és játsszák el a kiválasztott történetet.

A játék után: A táblát három részre osztva, felrajzolunk egy házat az első részben. Majd kérdéseket teszünk fel: A válaszokat beírjuk a felrajzolt házba.

- Idegen volt a házigazda a vendégek számára?
- Ismerték a házigazda családját?
- Mit tudott a házigazda a vendégekről előzőleg?
- Készültek-e a vendégek hozzátok valamivel? Mivel? (Ezt is beírjuk.)
- Mi volt az öröm az együtt töltött idő alatt?

 

2. VENDÉGSÉGBEN VOLTUNK!

Az előző mintájára most a vendégségbe menést domborítjuk ki, a készülődés izgalmát. Felrajzoljuk a második házat és kérdezünk:

- A vendégek mit tudtak az ismerőseikről?
- A vendégek vágyódtak-e már utánuk?
- Mire gondoltak a vendégek az ajándék kiválasztásánál? (Milyen tulajdonságokat tartottak szem előtt? (Ezeket is beírjuk majd a második házba.)
- Mit vittek? (Rajzoljuk.)
- Mi volt az együtt töltött időben a kellemes? (Felírjuk.)
- Megismertél-e valami új, jó tulajdonságát a háziaknak? Mit? (Felírjuk.)

 

3. VENDÉGSÉGBE MEGYÜNK???

Most mindnyájan az Atya házába készülünk! Vendégségbe megyünk? Nem, hiszen az Atyának a gyermekei vagyunk, Jézus által örököltük az Istengyermekséget. A harmadik házat felrajzolom, majd felteszek kérdéseket, amelyekre a választ beírom, úgy mint az előző kettőbe:

- Az Atya ismerős nekünk?
- Mit tudunk Róla?
- Hogyan készülünk?
- Ki vágyik rá, hogy ott legyen?
- Meg lehet ismerni Isten Országát itt a földön? (Igen, a boldogságokban, örömökben, szeretetben...)
- Kinek van honvágya? Mitől lesz honvágyunk?
- Milyen lesz majd ott?
- Jó a szó, hogy vendégségbe megyünk? NEM, HAZA MEGYÜNK!

Majd a végén összegezzük a három különböző helyzetet, és kérjük a gyerekeket, hogy mutassanak rá a különbségekre. Emeljék ki azt, ami számukra legfontosabb, és beszéljük meg, hogyan lehetne készülni a hazajövetelünkre? Milyen ajándékot készíthetünk? Mikor érvényes a megajándékozás? Mikor vagyunk az Atyával otthon? (Segítsünk tisztázni, hogy nemcsak halál után kezdődik a gyermeki kapcsolat.)